أسرتى

أسرتى
أنـا أحـبكـم حـبا جـدا

Tuesday, March 22, 2011

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1432H PERINGKAT SEKOLAH

N3 terlewat kerana kelambatan mendapat foto2 dari jurukamera.........................tak kisah lah ye........
      
       19 Februari 2011 adalah hari sekolah ganti bagi menggantikan cuti sempena Tahun Baru Cina. Jawatankuasa Pembangunan Rohani dan Bina Insan sekolah telah mengadakan Sambutan Maulidur Rasul 1432H peringkat sekolah. Sambutan hari ini adalah kemuncak bagi Minggu Sambutan Maulidur Rasul. Sepanjang minggu ini juga telah dijalankan Majlis Tadarus al-Quran yang dipenuhi dengan pertandingan Tilawah al-Quran, hafazan al-Quran, syarahan Agama dan Syarahan Bahasa Arab. Semua pertandingan ini adalah antara rumah.
       Sempena sambutan ini, diadakan pertandingan perarakan, sepanduk dan multimedia antara rumah.Seawal 7.30 pagi semua pelajar dan guru telah berkumpul di Dataran Akhlak asrama. Semua rumah bersiap sedia dengan sepanduk dan pakaian yang dihias indah berdasarkan warna rumah masing-masing. Semua rumah berusaha gigih bagi memastikan kemenangan milik mereka.
      Tepat jam 8.00 pagi semua rumah memulakan perarakan hingga ke padang sekolah. Setelah para hakim menjalankan penghakiman, semua rumah meneruskan perarakan hingga ke Dewan al-Khawarizmi.
Selawat berkumandang sepanjang perarakan hingga ke dalam dewan.
      Acara di dewan bermula dengan bacaan selawat dan seterusnya pertandingan multimedia bertemakan Maulidur Rasul. Acara berakhir dengan pengumuman keputusan pertandingan-pertandingan (yang telah diadakan sepanjang minggu Maulidur Rasul) dan penyampaian hadiah. Rumah Apollo telah berjaya menjadi Johan Keseluruhan dalam pertandingan sempena Sambutan Maulidur Rasul.

 Pengetua dan Penolong2 Kanan memulakan perarakan


AJK BADAR

 Rumah Apollo


 Rumah Cosmos

 Rumah Soyuz

 Rumah Skylab

 Masuk ke Dewan al-Khawarizmi




 Mengumumkan keputusan pertandingan (sebagai Penyelaras Program)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...