أسرتى

أسرتى
أنـا أحـبكـم حـبا جـدا

Wednesday, January 20, 2010

Dunia Seorang Cikgu...

"Ya ALLAH, wanita yg m'baca ini adalah wanita yg cantik, kuat, sabar & aku menyayanginya. KAU tingkatkanlah kehidupannya dengan rezeki yang berkat, KAu rahmatilah setiap langkahnya dlm mencari rezeki keluarganya. KAU bersihkanlah hatinya. KAU kuatkanlah imannya. KAU peliharalah dia dari difitnah. KAU kuatkanlah ikatan persaudaraan antara aku dan dia. KAU halalkanlah ilmu yang diberikan oleh dia kepada ku. Amin Ya Rabbal Alamin. Ustazah, dikesempatan ini saya ingin memohon berjuta kemaafan daripada ustazah. Maafkan saya sekiranya saya pernah melukakan hati ustazah. Saya tau yg saya banyak melukakan hati ustazah. Terima kasih kerana telah mengajar saya agama. Saya dah anggap ustazah macam ibu saya sendiri. Doakan kejayaan saya dan rakan2 saya. Kenangan bersama ustazah takkan saya lupa. Terima kasih banyak2 ustazah. Saya sayang ustazah. IKHLAS DARI NURUL ATIFAH BINTI KASMI."

20 Jan 2010, 8.15pm.

Inilah SMS paling panjang yang diterima dari seorang bekas pelajar. Terharu rasanya. Hati tertanya2.....ada apa hari ini? Hari Guru kah? Ke...Hari Ibu. Tiba2 terima ucapan sedemikian daripada seorang bekas pelajar yang sedang menunggu keputusan SPM nya. Selalunya SMS begini disampaikan sempena hari2 yang istimewa. Ah...tak kisah lah.
Begitulah indahnya dunia seorang CIKGU. Kalau saya bukan cikgu, siapa lah yang nak sampaikan ucapan dan doa sebegini( selain anak2 yang soleh/solehah.)?
Terima kasih murid ku.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...